Jak rychle a snadno poznat cílovou skupinu – Interest positioning


Bez nutnosti vytvářet dotazník nebo shánět zástupce cílové skupiny k osobnímu poznání lze využtím volně dostupných údajů na Facebooku vytvořit zájmový profil téměř libovolné cílové skupiny (podrobný popis procedury analýzy pomocí informací a fanoušcích je k dispozici v článku o Induloně).

Zájmový profil může posloužit jako užitečný zdroj inspirace a témat pro komunikaci s Vaší cílovou skupinou. Zároveň ho lze využít jako pohotový vhled do cílové skupiny v případech, kdy chybí čas a prostředky pro plnohodnotný komplexní marketingový výzkum. V neposlední řadě může doplnit povrchní údaje z Facebook Insights a zodpovědět tak otázku, zda Vaše komunikace s fanoušky aktivizuje tu správnou cílovou skupinu.

 

V minulém příspěvku jsem popisoval jak skrze síť vzájemných známostí určit klíčové zástupce cílové skupiny, tzv. hvězdy a mosty. V následujícím textu naváži analýzou, která umožňuje popsat cílovou skupinu nebo fanoušky určité značky skrze shodu v tom, co jednotliví členové nebo fanoušci "lajkují".

 

Co zkoumáme

Pro ukázku je opět použita Facebooková skupina Práce v reklamě. Z veřejných profilů členů skupiny byly stáhnuty informace o tom, jaké stránky jednotlivý člen „lajkuje“. Ze 2017 členů skupiny jsou k dispozici údaje celkem o 1407 z nich. Profily zbývajících nejsou veřejné, a tak nemohly být v analýze zahrnuty.

Práce v reklamě je použita jako příklad, stejně bychom mohli nahlédnout například mezi rybáře, maminky novorozeňat nebo fanoušky nějaké značky. Jste-li sami z oboru reklamy, představte si na chvíli prosím, že jste někým, pro koho je velmi nepravděpodobné se s někým z oboru reklamy potkat, tak jako Vy se můžete zcela míjet s cílovou skupinou, ke které komunikujete.

 

Cesta

Princip analýzy je velmi jednoduchý, stáhneme* všechny „Oblíbené“ stránky členů cílové skupiny a spočítáme, kolikrát se která stránka opakovala. Součet stránek odpovídá počtu členů, kteří stránku "lajkli".

Číslo v grafu uvádí, kolik členů skupiny** „lajklo“ danou stránku. Pro přehlednost jsou v grafu pouze shody nad 100 členů. Například vidíme, že největší shoda panuje u stránky DOXPrague.cz, která je tak silným spojujícím znakem cílové skupiny. 

Zbývá výsledky interpretovat nejlépe dosazením smysluplného vyprávění za suchá čísla. Stránky jsou pro jedodušší orientaci rozděleny na několik kategorií. Způsob jejich dělení je věcí analytika a nejedná se o tesání do kamene. Jistě by se našla další dělení.

 

Pracovat v reklamě znamená …

MÍSTA

DOXPrague.cz

hubpraha

nejlepsiobed (v Praze)

Je jasné, že reklama a tedy i lidé z oboru sídlí v Praze. Záliba v designu je předurčuje k tomu, že je s velkou pravděpodobností potkáte v pražském centru současného umění DOX. Způsob práce na volné noze zase může být tím, co způsobuje, že lidé z reklamy gravitují ke smíchovskému Hubu.

 

ŽIVOTNÍ STYL

slevomat

PrahaZadarmo

vodovodka

navolnenoze

Pokud máte styl, nepotřebujte peníze. Lidé z reklamy se mohou vymezovat vůči přímočarému konzumu postrádajícímu styl, což jim dovoluje si užívat i to, co je zadarmo. Členství ve skupině Práce v reklamě může také indikovat nestálost příjmů třeba díky časté práci na volné noze a tedy tendenci vyhledávat zábavu, která je zadarmo podobně jako voda z kohoutku v restauraci. Slevomat je stránka významná i v obecné "Faceboku populaci", proto skupinu neodlišuje.

 

ODBORNÁ MÉDIA

mediagurus

mediar

adsoftheworld

marketing

Prague-International-Advertising-Festival

marketing.journal

tyinternety

Redbull

Asi není překvapením, že lidé z reklamy čerpají z odborných médií a blogů. Pokud byste je chtěli oslovit, mohl bych Vám doporučit stránky ze seznamu výše. Redbull sice může znamenat, že pracují do noci nebo paří, zařazen je mezi odborná média čistě z domněnky, že je oblíbený díky své neotřelé komunikaci, která může být pro cílovou skupinu zdrojem inspirace (viz nedávný skok z vesmíru). Zajímavá je absence asi nejzavedenějšího časopisu pro marketéry Marketing a Média, a to zcela zásadní, časopis se neobjevuje ani v první stovce.

 

KULTURA

Designblok

NeSedi

designSUPERMARKET

streetartutopia

designportal.cz

officialreddwarf

Design bude pravděpodobně na hranici mezi odborným a osobním zájmem cílové skupiny. Představuje propojení mezi obživou a zálibou. Mezi členy bude častá tendence dávat najevo osobní orientaci ve stylu a designu, třeba skrze oblékání, pro které naleznou inspiraci na typicky městském módním portálu „Proti šedi“. Osobní styl hraje mezi lidmi z reklamy pravděpodobně roli status symbolu.

 

NEODBORNÁ MÉDIA

radio1.cz

reflexcz

tydenikrespekt

Média výmluvně popisují cílovou skupinu. Téměř by se dal její popis založit na průniku cílové skupiny Respektu jako intelektuálního časopisu, Reflexu jako časopisu pro městského člověka a Radia 1 jako zdroje alternativní kultury.

 

OSOBNOSTI

Pohlreich

Jara-Cimrman

VladimirFranz

Vladimír Franz zase dokresluje zálibu v designu v kontextu politických preferencí. Již víme, že obědvají v pražských restauracích, proto obliba osobnosti, která dodala českým hostům odvahu říci si v restauraci o kvalitu, není překvapením.  Nicméně Zdeněk Pohlreich stejně jako Jára Cimrman nejsou tím, co by skupinu odlišovalo, protože obě stránky jsou významné i v obecné populaci (Zdeněk Pohlreich čítá přes 315 a Jára Cimrman přes 132 tisíc fanoušků).

 

Dozvěděli jsme se málo na to, abychom mohli tvrdit, že cílovou skupinu lidí z reklamy již dokonale známe, ale dost na to, abychom si je spletli s někým jiným a mohli se v tom, jak s nimi budeme komunikovat, hrubě mílit.

 

Poznámky:

* Získání dat není zas tak triviální procedurou, podrobněji je vysvětleno v článku o Induloně.

** Započítáni pouze členové s veřejně přístupným profilem.

 


 

Analýza lajků fanoušků - indulona jako „folková nostalgie v obýváku“

Sociální sítě typu Facebook nebo Twitter jsou příslibem rozsáhlého a zajímavého zdroje dat, jehož využívání se stalo zcela běžným například v rámci monitoringu sociálních sítí. Byla by ovšem škoda redukovat rozmanitost dat ze sociálních sítí pouze na úzkou oblast měření dopadů kampaní na sociálních médiích. Navíc, pro analytické využití dat ze sociálních sítí již dnes nejsou nutné ani programátorské schopnosti. V posledních měsících se totiž objevují nástroje, které dolování dat ze sociálních sítí značně zlidšťují. Za všechny uvedu Social Importer pro excelovský plug in NodeXL nebo extenzi programu Google Refine, kterou představil Josef Šlerka na konferenci New Media Inspiration 2012.

Lajky lajkujících

Výsledkem kombinace právě uvedeného Google Refine a zakladních funkcí Facebook API může být analýza lajku lajkujících neboli toho, co společně lajkují fanoušci fan page určité značky. Jazykem marketingové výzkumu se snažíme poodhalit esenci značky – její jádro, obsah, význam. Nesnažím se zde oponovat klasickým zavedeným výzkumným technikám, které jsou jistě v mnohem užitečné. Současný marketingový výzkum poskytuje řadu dobře známých nástrojů, jak nahlédnout do světa značky, barvitě popsat a segmentovat její uživatele či příležitosti využívání. Lze se ale vydat i jednoduchou a nenáročnou cestou analýzy lajků fanoušků značky a při přemýšlení o značce se tak inspirovat od výsledků neotřelého způsob využívajícího reálného chování a nikoli deklarací respondentů.

Aby analýza byla sama užitečná, ptal jsem se na Facebooku, zda je nějaká značka pro Vás záhadným cizím světem, do kterého nemáte důvod vstupovat už proto, že mu třeba nerozumíte. Dlouho pro mě byly záhadou boty Prestige, energetické nápoje Monster nebo třeba sušenky Esíčka. Ptal jsem se, jaká značka je pro Vás záhadou a z tipů diskutujících jsem vybral Indulonu. Jednak jsem netušil, že se ještě prodává a opravdu jsem nerozuměl, co dnes může nabídnout. Stránka Indulona navíc na Facebooku disponuje dostatečným množstvím fanoušků (1466) na to, aby se dala smysluplně analyzovat.

Postup analýzy

Analýza, o které píši, je v principu vlastně velmi jednoduchá. Hledáme, co společně lajkují ti, kteří na Zdi analyzované značky projevily nějakou aktivitu.

Vzhledem k počtu fanoušků jakékoli stránky na Facebooku, je ve skutečnosti vysoce nepravděpodobné, že by se dva náhodní uživatelé Facebooku stali fanoušky stejné stránky. I největší česká značka na Facebooku, Kofola, čítá 350 000 fanoušků, tedy as 10 % všech českých uživatelů (ve skutečnosti ještě méně, protože se jedná o Česko- Slovenskou značku). Pravděpodobnost, že dva náhodní čeští uživatelé Facebooku jsou oba fanoušky Kofoly je tedy as 1:100, v případě Indulony pak 1:5 000 000.

Každá shoda v tom, co fanoušci značky lajkují, která je výrazně vyšší než očekávaná shoda v celkové Facebookové populaci, a tedy nenáhodná, znamená abnormalitu, kterou můžeme chápat jako typickou odchylku vypovídající o dané značce.

 V případě Indulony jsem postupoval následovně:

 

Ne všichni uživatelé nastavili svůj profil jako veřejný, proto jsou ve výsledku k dispozici údaje od 375 uživatelů. Nyní se stačí na základě výše popsaného systematického voyeurismu podívat, co fanoušci Indulony vlastně lajkují.

Shoda ve stránkách

Následující stránky shodně lajkují 3 % fanoušků Indulony. Shoda se může zdát jako poměrně nízká, ale uvedené stránky tvoří ve skutečnosti 10 % všech lajkovaných stránek fanoušky Indulony.

Karel Zich

Lenka Filipová

S tebou mě baví svět

TV Noviny

Mafstory (slovenský seriál)

Panelák (slovenský seriál)

 

Pokud mám k dispozici základní seznam, následuje ta těžší méně přesná hra na cvičení ze sociologické imaginace, a sice vytvořit na základě shody lajků smysluplný příběh, přeskládat koláž slov ve strukturovaný obraz.

Položil jsem si otázku, proč fanoušci Indulony lajkují zrovna Karla Zicha, Lenku Filipovou, film S tebou mě baví svět nebo seriál Mafstory místo tisíců jiných umělců a seriálů.

FOLKOVÁ NOSTALGIE

Karel Zich, Lenka Filipová a S tebou mě baví svět pro mě tvoří jednu část příběhu. Jedná se o vůni populárního cestování do přírody na přelomu 70. a 80. let. Ať už jedete v létě autem a sníte o stopařce s brýlemi, chystáte se vyrazit na plovárnu džbán, nebo s dětmi za sladkým mámením do hor na zapadlou chalupu, vždy lze cítit nostalgii z romantiky v přírodě. A pokud jste to dobou skutečně nějaký výlet podnikli, pravděpodobně jste sebou měli Indulonu.

… V OBÝVÁKU

Druhá část příběhu již není tak romantická. TV Noviny, Panelák a Mafstory dávají tušit, že dnes již fanoušek Indulony na výlety spíše vzpomíná, a to z pohodlí svého obývacího pokoje. TV Noviny, Mafstory a Panelák pro mě odlišují Indulonu od jiné kosmetiky vhodné do přírody. Svět vůní dálek se smrskl do obrazovky. Co dokáže vzpomínky na něj vyvolat lépe než charakteristická dobře známá vůně Indulony z těch časů.


 

SNA A ANALÝZA ONLINE KOMUNIT

Co jsou to on-line komunity?

On-line komunity jsou seskupení osob, která využívají internetového prostředí k tomu, aby si jejich členové mohli vyměňovat informace o oblasti společného zájmu. Vznikají tehdy, když lidem se společnými zájmy brání ve vzájemné interakci fyzické nebo sociální bariéry. Nejčastěji je touto bariérou časoprostorová vzdálenost. Jinými slovy, ke vzniku on-line komunit nedochází pouze díky možnostem internetu, ale také proto, že existuje překážka, která brání ke vzniku obdobné komunity v tradičním off-line prostředí.

Například úzce zaměřený programátor nenachází ve svém sociálním okolí nikoho, kdo by řešil podobné problémy v programování, protože takových osob je v jeho okolí skutečně málo. V celosvětovém měřítku ovšem může být podobných osob tisíce. Internet jim poskytuje virtuální prostor, kde spolu mohou řešit sofistikované problémy programování, vzájemně si radit, informovat se o novinkách nebo dokonce spoluvytvářet nové aplikace aniž by museli překonávat prostorové vzdálenosti a vzájemně se navštěvovat.

Rozšířeným typem on-line komunity jsou například fóra čerstvých maminek. Ženy, vázány na péči o malé dítě, nemají ani možnost ani čas volně cestovat za ostatními maminkami, aby si vyměnily zkušenosti s péčí o své potomky. Přitom většina maminek jsou dnes prvorodičky, a tak radu a podporu skutečně potřebují. Nepřekvapuje proto, že komunity čerstvých maminek patří mezi nejčastější vůbec. Ve výčtu bychom mohli pokračovat, neboť téma, kolem kterých se dnes koncentrují on-line komunity, je nepřeberně.

V důsledku vzájemné komunikace probíhá v on-line komunitách vlastní skupinová dynamika, která distribuuje mezi její členy různou míru skupinové statusu. V průběhu času se mění i samotný vnitřní charakter on-line komunity. Nejprve se jedná pouze o seskupení osob se společným zájmem. V momentě, kdy se z osob stávají členové komunity vzájemně vyměňující si informace, hovoříme o učící se komunitě. Poslední fází vývoje komunity je tzv. komunita praxe. Úroveň znalostí v komunitě dosáhla vrcholu, a tak se její členové již nemají co učit. Dochází k akci, neboli komunita začne být sama tvůrcem toho, o co se zajímá.

Ne všechny komunity dosáhnou úrovně komunity praxe. Například děti zmíněných maminek brzo dorostou, a tak většina maminek jsou členkami pouze učících se komunit. Příklady, kdy komunita praxe sama začne vytvářet předmět svého zájmu, jsou více než známé. Patří k nim například plody komunit praxe jako Wikipedia, Linux, Bedýnkování, tuning aut a další.

Co on-line komunity ovlivňují?

Možná jste si všimli, že čím důležitější je pro nás výběr nějakého zboží či služby, tím více času obvykle věnujeme samotnému výběru. Velmi dlouho si proto vybíráme například bydlení, nebo auto či nový počítač, zatímco výběru toaletního papíru věnujeme sotva pár vteřin. Souvislost s cenou zboží a délkou výběru je zřejmá. I v případech, kdy zrovna nehodláme utratit všechny naše úspory, zato mohou mít naše rozhodnutí zásadní konsekvence pro náš život, jako je výběr životního partnera, či rozhodnutí, zda se nechat očkovat, bývá naše rozhodování opatrnější.

V případech, kdy si nejsme vlastním výběrem jisti, se chováme všichni velmi podobně. Zeptáme se. Naše sociální kontakty nám poskytují portfolium kandidátů na možné rádce, z nichž volíme pro různá témata pokud možno nejvhodnější osoby. Nezeptáte se Vaší babičky na to, jaký si máte koupit mobilní telefon, a kolegu z IT oddělení netrápíte otázkou na jarní dietní recepty.

S používáním internetu se však náš obzor rozšířil, neptáme se již pouze našich známých. Názor chceme slyšet také od internetových vyhledávačů. Stojí nás pouze trochu času, abychom naše rozhodnutí mohli opřít o názor nestranného experta. V této chvíli vstupují do procesu výběru on-line komunity. Tvrzení samotného výrobce je přesně to, co nás v tuto chvíli nezajímá. Spolehlivější informace nalezneme v různých recenzích, ty ale nejsou stavěny jako odpověď na náš konkrétní problém. Navíc stále častěji skutečně používáme vyhledávače jako živé rádce. Nehledáme článek s obsáhlým srovnáním celé kategorie produktů, ale rovnou se chceme zeptat: „Koupit si Nokii nebo Samsung?“. Na úroveň specifického dotazu dosáhnou ovšem pouze on-line komunity. Je velice pravděpodobné, že v podobné rozhodovací situaci se již objevil někdo před vámi, a proto nalezneme odpověď v záznamu diskuze o problému. Pokud jsme první, pak se můžete zeptat sami.

Jak je možné, že názorový vůdce v on-line komunitě je skutečně nestranný? Uvědomme si, že se pohybuje v prostředí, kde ostatní členové komunity jsou na podobné odborné úrovni. Názorový vůdce je autorita, člověk s vysokým komunitním statusem. Ten si může získat pouze tehdy, když jsou jeho názory ostatními akceptovány jako zajímavé, pravdivé a relevantní. S hustotou komunikace v komunitě vzrůstá význam komunitního statusu pro jedince a tím i motivace být skutečnou odbornou autoritou. I to je důvod, proč při identifikaci názorových vůdců hledáme hustě protkané komunity a v nich členy s největší autoritou.

Nejsou to ovšem pouze nalezené příspěvky do diskuze, či naše vlastní vložené dotazy, co ovlivňuje názory na různé výrobky, ale také samotná skupinová dynamika uvnitř on-line komunit. Pokud se někdo z Vašich blízkých profiluje jako odborník ve fyzickém světě, je velice pravděpodobné, že si doplňuje informace na internetu, které vám následně poradí „off-line“ jako blízká osoba. Mnoho názorových vůdců v našem sociálním okolí je zároveň členy on-line komunit.

Jak nalézt názorové vůdce v on-line komunitách?

Kdo by čekal nějaké dotazníky nebo intuitivní expertízu, bude zklamán. Celý proces vychází z dolování dat, která jsou dostupná na internetu.

Nejprve je třeba určit, která komunita se jako hlavní zabývá tématem, která nás zajímá. Jako mnoho odpovědí i tuto hledáme pomocí internetového vyhledávače. Nezaměříme se ovšem prvotně na ty, které se objeví ve výsledku vyhledávání jako první. Mohli bychom se tak mýlit a zaměřit se na komunitu, jejíž název se pouze verbálně nejvíce blíží výrazu zadanému do vyhledávače. Místo toho přistoupíme ke vráceným odkazům z vyhledávače jako k sociální síti a vybereme tu komunitu, jež má mezi vyhledanými weby největší autoritu, to znamená je centrální v síti vzájemných odkazů.*

V momentě, kdy známe hlavní komunitu pro určité téma, analyzujeme její strukturu. V praxi to neznamená nic jiného, než že zaznamenáme vzájemné komunikace v komunitě. Postupně probíráme všechny místnosti a v každém příspěvku hledáme, na koho jeho autor reaguje. Pakliže příspěvek (tzv. post) člena komunity reaguje na příspěvek jiného člena komunity, pak je mezi těmito členy sociální vazba.

Obrázek 1.: Sociální vazba mezi dvěma členy komunity – reakce v diskuzi a vizualizace vazby

 

 

 

Spojením všech vazeb vzniká celková síť, tedy model struktury on-line komunity (obrázek 2). Možná se ptáte, proč se prostě nezaměříme na autory, kteří přispívají nejvíce, a místo toho pracně vytváříme nějakou síť? Hledáme totiž autority - názorové vůdce, nikoliv grafomany. Souvislost mezi počtem příspěvků a mírou kompetence většinou skutečně existuje, není ale nutnou podmínkou. Hledáme jedince, kteří dokážou diskutovat napříč celou strukturou komunity. To znamená, že ke každému tématu, kterým se komunita zabývá, mají co říct. Disponují zkrátka nejvíce komplexními znalostmi, když propojují jednotlivá podtémata a různě zaměřené členy komunity.

Obrázek 2.: Struktura on-line komunity – čím větší uzel, tím vyšší mezi-lehlost   

 

 

Při jejich hledání v praxi spočteme určitý typ centrality v síti, který se nazývá mezi-lehlost (z anglického betweenness). Pro účely vizualizace každému členu v síti necháme přiřadit takovou velikost uzlu, jak vysokou mezi-lehlost nabývá. Dále stačí zjistit, které uzly dosáhly nejvyšší autority neboli mezi-lehlosti, a můžeme se pustit do práce.

Jak pracovat s názorovými vůdci v on-line komunitách?

Pokud víte, čí slovo má váhu v celkovém povědomí o vašem produktu, získáváte několik zásadních výhod oproti Vaší konkurenci.

1.       Vím, komu mám naslouchat

Pokud jste si někdy objednali kvalitativní výzkum, možná jste si položili některé následující otázky: Proč z celé mé cílové skupiny, která může zahrnovat i milióny lidí, mám poslouchat právě tuto hrstku osob pozvanou do studia agentury? A nejsou lidé, kteří se nechají narekrutovat do kvalitativního výzkumu, nějakým způsobem jiní, než je zbytek mé cílové skupiny? A mohu skutečně věřit, že tito lidé hovoří pravdu o tom, že využívají danou kategorii produktů či značku? Ve většině případů vám nikdo na podobné otázky nedokáže s jistotou odpovědět, jedná se zkrátka o vážná rizika konvenčního kvalitativního výzkumu, o kterých se mlčí.

Pokud Vás zajímá skutečně validní názor, názoroví vůdci v on-line komunitách jsou možnou volbou pro kvalitativní výzkum. Pokud bychom měli někoho poslouchat, pak právě je, neboť své kategorii rozumí. Nepůjdou se zeptat na radu ohledně výběru produktu někoho jiného, naopak poradí ostatním a usměrní jejich výběr. Jako autority vystupují za vzor ostatním spotřebitelům. Není pochyb o tom, že jsou jiní než průměrný spotřebitel, ovšem způsobem, který je zcela žádoucí. Nakonec otázka, zda skutečně využívají danou kategorii, v jejich případě zcela postrádá význam.

Názoroví vůdci v on-line komunitách patří mezi vzácných 5 % uživatelů internetu vytvářejících jeho obsah. Díky tomu jsou jejich názory dostupné i on-line a lze je analyzovat.

Když vím, koho poslouchám, pak také slyším, co říká. Charakteristický pro dnešní informační společnost není nedostatek informací, ale jejich nadbytek. Uměním i vědou se stala schopnost z přehršle informací vybrat ty podstatné. Identifikace názorového vůdce Vám pomáhá filtrovat podstatné informace od šumu.

2.       Vím, na koho cílit

Pokud znáte více názorových vůdců ve Vaší kategorii, pak také víte, co mají společného. Obvykle jsou to lidé, kteří mají velmi dobré důvody vědět o Vašich výrobcích více, než ostatní. Analýzou jejich profilů zjistíte, jak vypadá skupina vašich názorových vůdců, což dovoluje zpřesnit cílení vaší reklamní kampaně. Názoroví vůdci pro určitou kategorii se zpravidla vzájemně velice podobají, a to jak životním příběhem, tak zaměřením jejich profese, a dokonce i z hlediska demografických charakteristik. Již dnes víme přesně, jak vypadá názoroví vůdce například pro dětskou výživu, pro pivo či třeba pro operační systém do mobilního telefonu.

3.       Vím, koho oslovit

Mezi efektivní práci s názorovými vůdci patří i přímá spolupráce. Zde je třeba opatrnosti, protože jsou to lidé, kteří Vám prvoplánové a nepoctivé jednání neodpustí. Naopak, mohou vaši snahu obrátit proti Vám. Při přímé spolupráci s názorovými vůdci proto:

-              - buďte otevření, nepředstírejte, že jste nestranní, když nejste

-             - nelžete, protože jestli Vás někdo prokoukne, pak právě oni

-             - nezkoušejte je podplácet, raději jim pomožte utvrdit si pozici autority

-             - poskytněte jim možnosti pro srovnání či vyzkoušení vašeho výrobku

-             - nechte je nahlédnout pod pokličku, kam se běžný spotřebitel nedostane

-             - dejte jim dobrý důvod, aby o vás v dobrém mluvili

-             - dejte jim možnost být slyšen.

Naše zkušenost říká, že názoroví vůdci z on-line komunit jsou ve skutečnosti nadšeni, když v oboru, který je pro ně koníčkem, jsou náhle osloveni stranou profesionálů, kteří jsou navíc ochotni vyslyšet jejich názory a ještě jim dát možnost rozvíjet se či hrát si.

 

*Celý proces je složitější a v současnosti k dolování hlavní komunity využíváme speciální program, který sběr informací z vyhledávače automatizuje.


Diskusní téma: SNA A MARKETINGOVÝ VÝZKUM ON-LINE KOMUNIT

Datum: 14.09.2015

Vložil: paní Katrina Show

Titulek: legiantonioloanfirm@hotmail.com

Am paní Katrina Show a mám řešení všech vašich problémů o získání úvěru. Byl jsem kdysi zoufalé l hledání úvěru na velmi dlouhou dobu jsem nikdy najít legit úvěr věřitele, ale pouze minulý týden jsem setkat se muž jménem Antonio na internetu, že je úvěr věřitelem a dám to zkusit jsem se ucházel o půjčku v jeho společnosti a pro mých největších překvapení mi dal půjčku ve výši $ 46000. jsem teď tak šťastná. pro dávku z vás, kteří zoufale potřebují úvěr, by měli kontaktovat pana Antonia Via (legiantonioloanfirm@hotmail.com) Blahopřeji vám, jak jste konečně najít řešení pro tebe problém.

—————

Datum: 08.09.2015

Vložil: franklinosayandescott@gmail.com

Titulek: franklinosayandescott@gmail.com

Ahoj
Chcete-li správně, abych se představil, já jsem pan Franklin Scott soukromý věřitel i rozdávat půjčku ve výši 2% úrokovou sazbou. Jedná se o finanční příležitost u vašich dveří krok, se ještě dnes a získejte rychlé půjčky. Existuje mnoho tam venku hledají finanční příležitost, nebo pomoc po celém místech a přesto stále nejsou schopni dostat jeden. Ale to je finanční příležitost u vašich dveří krok, a jako takový si nemůžete dovolit nechat ujít tuto příležitost. Tato služba je poskytnout oběma jednotlivce, společnosti, obchodní muže a ženy. Výše úvěru
sahá od jakékoliv množství dle Vašeho výběru Pro více informací
kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: franklinosayandescott@gmail.com

ÚVĚR PŘIHLÁŠKA výplň a RETURN.

Celé jméno..........

Osobní Telefonní číslo ..........

Země ..........

Adresa ..........

Státní ..........

Věk ..........

Už jste použili předtím? .........

Stav..........

Výše úvěru potřebná jako půjčku ..........

Úvěr Doba trvání ..........

Zaměstnání ..........

Měsíční příjem..........

V potvrzení těchto údajů, se zašleme vám naše podmínky spolu s splátkovým kalendářem a pokud souhlasíte s podmínkami, stojíte dostat své půjčky do 24 hodin. To záleží na vašem závažnosti a naléhavosti při získávání úvěru. E-mail: franklinosayandescott@gmail.com
Rád jsem čekají na Vaši rychlou reakci,

S úctou,

Pan Franklin Scott ..

—————

Datum: 08.09.2015

Vložil: Morgan

Titulek: URGENT ÚVĚR NABÍDKA PLATÍ TEĎ.

URGENT ÚVĚR NABÍDKA PLATÍ TEĎ.
Ahoj,
 Jmenuji se paní Morgan Robert, jsem z Ohio USA, jsem ženatý, mám
hledal skutečné úvěr společnosti za posledních 5 měsíců a
vše, co jsem dostal, byla banda podvody, kteří mě provedených jim věřit a na konci
dne, vzali mé peníze, aniž by něco na oplátku, všechny
moje naděje byla ztracena, dostal jsem zmatený a frustrovaný, já ho najít velmi
obtížné nakrmit svou rodinu, nikdy jsem nechtěl mít nic společného
úvěrových firem na internetu, tak jsem šel půjčit nějaké peníze od A
přítel jí řekl, jsem všechno, co se stalo, a ona řekla, že mi může pomoci, že
ona ví, že úvěr společnost, která mi může pomoci s jakýmkoliv množstvím úvěru
potřeboval mě s velmi nízkou úrokovou sazbou ve výši 2%, že se právě dostal
půjčka od nich, ona mě zaměřen na to, jak žádat o půjčku, jsem udělal
stejně jako ona mi řekla, jsem se s nimi na E-mail: (williamsloans14@gmail.com), nikdy jsem věřil, ale já se snažil, a my
Největším překvapením jsem dostal půjčku do 24 hodin, nemohl jsem uvěřit,
Jsem šťastný a bohatý znovu a já jsem děkoval Bohu, že takové půjčky
společnosti, jako je tento, stále ještě existují na těchto podvodech celého místa,
prosím, já poradit každý, tam venku, kteří jsou v nouzi úvěru jít na
(williamsloans14@gmail.com), které se nikdy nepodaří vás, a
váš život se změní jako já udělal.

—————

Datum: 27.08.2015

Vložil: Klement Richard Antonin

Titulek: Myslíte si, usilovat o půjčku? můžeme pomoci, aby se vaše sny v realitu.

Zdravím,
Jste s problém půjčit peníze od banky?
Máte dluhy? Neplacení nájemného nebo jste odmítli půjčku v bance?
Myslíte si, usilovat o půjčku podpořit vaše podnikání?
Můžeme vám pomoci vyřešit problém Rychlejší a snazší ve výši 2% procent méně zvýšit vaše podnikání, neplacené odd nebo pronájem.
Jsme ochotni poskytnout financování pro svůj projekt a pomůže vám dostat se ven z vašeho dluhu. Hledáme způsoby, jak rozšířit a diverzifikovat naše obchodní zájmy v životaschopných projektů, obchodní nabídky a v procesu pomohli jednotlivce nebo společnosti, které potřebují úvěr nebo financování.
Použít pro jednotlivé úvěry pro rychlé, snadné a nejrychlejší úvěry za pouhé 2% za pouhých 24 hodin ... Neexistuje žádná kontrola kreditu nebo kreditní historii.
Pro více Další informace o tom aplikovat a dostat své půjčky, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím e-mailu 24 hodin - mortgagekapitalcredit @ gmail. com nebo na Facebook
(Facebook.com/klement.antonin.7).
(+ 1) 213-533-9806


S pozdravem,
Klement Richard Antonín
Mistopredseda predstavenstva,
Lidé Mortgage Kapital Credit & Development Corporation

—————

Datum: 27.08.2015

Vložil: Karim Finance

Titulek: nabídka půjčky

Dobrý den, já jsem pan Karim Sonogo půjčky služba věřitele, jsme důvěryhodně, registrovaný a zaručeného úvěru společnosti a my jsme rozdávat úvěry fyzickým osobám, firmám, vládních institucí a podnikatelských organizací a lidé všeho druhu. Jste v nouzi úvěru pro jakýkoli účel? Jste ve finanční problém? Myslíte si, potřebují finanční řešení? Pan Karim Sonogo finance Service je řešení na všechny vaše finanční problémy, naše úvěry jsou jednoduché, levné a rychlé. Kontaktujte nás ještě dnes pro tento úvěr, který si přejete, můžeme zařídit jakýkoliv úvěr, aby vyhovovalo váš rozpočet na pouhá 2% úrokovou sazbou. V případě zájmu, okamžitě nás kontaktujte prostřednictvím e-mailu: karimfinance1@outlook.com

—————

Datum: 17.08.2015

Vložil: Pan Smith Epolite

Titulek: půjčovatel


VÍTEJTE NA ROYAL bankovní úvěr FIRMY
Potřebujete úvěr !!!
Dobrý den, já jsem pan Epolite Smith soukromé půjčky věřitel, který dává život alternativní úvěr,
Potřebujete naléhavou úvěr zrušte své dluhy, nebo budete potřebovat kapitálové úvěr zlepšit své podnikání?
jste byl odmítnut bankami a jinými finančními agentury? Potřebujete konsolidační úvěr nebo hypotéku?
nehledejte nic víc, protože jsme pro všechny vaše finanční problémy v minulosti zde. My půjčit finanční prostředky lidem v nouzi
finanční pomoci, kteří mají špatnou kreditní nebo potřebují peníze na placení účtů, aby investovali na podnikání v poměru 2% .II chcete použít toto médium Vám oznámit, že jsme se poskytují spolehlivé a příjemce pomoci a bude ochoten nabídnout úvěr tak, kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu: royalbankloanfirm@gmail.com
Dlužníci INFORMACE
1) Celé jméno: ....
2) Stát: ..........
3) Adresa: ......
4) Země: ........
5) Pohlaví: ..............
6) Rodinný stav: ....
7) Zaměstnání: ......
8) Telefonní číslo: .....
9) V současné době je situace v práci: ....
10) Měsíční příjem: ..............
11) vyžaduje Výše ​​půjčky: ...
12) Půjčka Doba trvání: .............
13) Cílem úvěru: ..............
14) Náboženství: ................
15) Už jste použili před ...
kontaktujte nás +3183976367
Kontaktní adresa: royalbankloanfirm@gmail.com
Pan Smith Epolite

—————

Datum: 10.08.2015

Vložil: paní Elena

Titulek: K rukám: Půjčka Nabídka Použít teď

Vážení Úvěrové Seekers !!!

Jste v jakékoli finanční potíže? Chcete začít podnikat, nebo platit dluhy? Tato půjčka společnost byla založena organizací pro lidská práva po celém světě s jediným účelem pomáhání chudým a lidé s finančními potížemi života. Chcete-li požádat o úvěr, dostat zpátky k nám s detaily níže email: elenanino07@gmail.com

Jméno:
Požadovaná částka úvěru:
Půjčka Doba trvání:
Mobilní číslo:

Děkuji vám a Bůh ti žehnej
paní Elena

—————

Datum: 30.07.2015

Vložil: franklin

Titulek: franklinosayandescott@gmail.com

Ahoj Všichni,
Jsem paní Elizabeth Lisa z Ohia USA, rychle Chci, aby tento prostředek, aby střihl svědectví o tom, jak mě Bůh zaměřen na Legit a skutečné úvěru věřitele, který transformována můj život od trávy, aby milost, z chudoby do bohaté ženě kteří nyní mohou pochlubit zdravý a bohatý život bez stresu nebo finančních potíží. Po tolika měsících se snaží získat úvěr na internetu a byl scammed částku ve výši $ 5,200 stal jsem se tak zoufalá, při získání úvěru od legit úvěr věřitele on-line, kteří nebudou Přidat k mým bolestem, a pak jsem se rozhodl kontaktovat přítele důl, který nedávno dostal půjčku on-line, jsme diskutovali o problému a našemu závěru, ona mi řekla o muži jménem pan Franklin Osayande Scott, který je CEO společnosti Franklin osayande Scott úvěr společnosti E-mail: franklinosayandescott@gmail.com Tak jsem požádal o půjčka součet ($ 320,000.00 USD) s nízkou úrokovou sazbou ve výši 2%, takže půjčka byla snadno schválen bez stresu a všech přípravků, kde učiněných týkající se převodu úvěru a za méně než dva (2) dny půjčky byla uložena do svého bankovního účtu tak chci poradit jednu potřebují úvěr, aby ho rychle kontaktovat prostřednictvím e-mailu: franklinosayandescott@gmail.com nebo Facebook: Franklin Osayande Scott neví, dělám to se modlím, aby mu Bůh bude žehnat pro dobrou věc, kterou má provedeno v mém life.Thank Boha mohu znovu usmívat doporučuji tuto společnost všem těm, kteří byli uvedeni v omyl, a těch, kteří byli oklamáni, jsou spolehlivé a důvěryhodné. V případě, že potřebujete vědět víc, e-mail společností na franklinosayandescott@gmail.com e-mail je dnes a budete rádi, že jste udělal.

Paní Elizabeth Lisa
Bůh Žehnej.

—————

Datum: 19.07.2015

Vložil: Mr Diego Carlos

Titulek: Požádat o půjčku dnes S výše úvěru a dobu trvání, snadno a rychle se dostat. 2%

Dobrý Den,


Použít cenově dostupné půjčky úvěrových spolupracujících COMPANY PLC. Emailová adresa: cooperativeworld.org@gmail.com

Vítejte na spolupracujících úvěr společnosti PLC, seriózní, legitimní akreditovaného peněz věřiteli, jste obchodní muž nebo žena? Jste v nouzi naléhavé půjčky splatit své účty, nebo dluhy? Potřebujete peníze do vlastního kapitálu, nebo se podařilo rozšířit své podnikání? Už jste byli zase dolů bankami a dalšími finančními agenturami, protože jejich špatnou kreditní skóre? Ty jsou ve velmi hluboké finanční nepořádek a potřebují naléhavou půjčku stavět zpět na nohy finančně? Už jste hledal na dlouhou dobu, nebo krátkodobé úvěry? Potřeba bezpečné a nechráněnou úvěr? Pokud ano, pak se snažit panice jakékoliv více DRUŽSTEVNÍ WORLD úvěr společnosti PLC je potvrzena a schválené kreditní společnosti, kde jsou všechny vaše finanční problémy mohou být minulostí, dáme všechny typy úvěrů, například: vzdělávací půjčky, podnikatelské úvěry, hypoteční úvěry, konsolidace půjček, půjčky na auta, auto úvěry, atd Také jsme si půjčit úvěr za rozumnou úrokovou sazbou ve výši 2%, a my rozdávat půjčku všeho druhu: například měny, liber, euro, dolary, Rands a mnoho dalších, budeme půjčovat minimální úvěr Dlužníků od € 5,000.00, zatímco maximum je € 200,000.000. Stojíme jako médium pomoci těm, kteří jsou v každém finančních potřeb.

Worry ne více, takže laskavě dnes a požádat o Snadná půjčka pro realizaci své plány a být úspěšný v životě. Kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu (cooperativeworld.org@gmail.com) Pro více informací o naší úvěrový program. Také můžete použít on-line, vše, co potřebujete udělat, je kontaktovat nás prostřednictvím e-mailu na (cooperativeworld.org@gmail.com).

Požádat o půjčku dnes S výše úvěru a dobu trvání, snadno a rychle se dostat. 2% úrokové sazby a měsíční platby splátky.

Kontaktujte nás ještě dnes prostřednictvím e-mailu pro více informací o Jak získat úvěr od této společnosti:

E-mail: cooperativeworld.org@gmail.com

—————

Datum: 09.07.2015

Vložil: Mr Allen Smith

Titulek: poetjonesloanfirm411@gmail.com

SVĚDECTVÍ O tom, jak jsem dostal VÁNOČNÍ půjčka od skutečného úvěr společnosti minulý týden.
Jsem MRS Karen Sims podle jména, žiji v Kalifornii, Spojené stát Ameriky, kteří byli podvod oběť tolika falešných věřitelé on-line od února loňského roku do června tohoto roku, ale já děkuji svému Stvořiteli natolik, že se konečně usmál na mě tím, že nařídí mě na tomto novém věřitel, který vykouzlí úsměv na tváři tím, že mě scamming a také tím, že ani klame ani ležící na mě, ale to však věřitel, jehož jméno je pan Allen Smith dal mi vánoční půjčku, která částka je 200.000 dolar Spojené uvádí dolarů po mém souhlasu k jejich firemních podmínek a jedna významná věc, kterou miluji o této půjčky společnosti je její rychlý servis a také jeho Boha bát postojem k nebyl jako ostatní falešné věřitelů on-line, který mě scammed před podnikem tím, že žádá mě, abych poplatků upon poplatků, aniž by se výsledky všech těchto poplatků platby, že jsem se na ně, ale všechny stejné, i přesto vzdali slávu Bohu, že moje bouře je pryč a já jsem teď, že zaměstnaná žena, že jsem býval, a také moje firma je Nyní zde roste v mé zemi, protože jsem teď moc kapitál dělat své podnikání správně před rokem vyčerpá, aniž by museli jít a setkat se svým banku pro jakýkoli asistent. Děkuji Básník Jones finanční společnosti pro tento sen až do konce a já slibuji, aby se pokusili všechny moje nejlepší odkázat váš úvěr společnosti s ostatními, kteří jsou v nouzi v současné době, stejně jako způsob, jakým jsem kdysi byl .. Díky moc znovu a znovu a může Bůh vás
všech. Zde je tam email kontakt s nimi, pokud potřebujete úvěr příliš ..Email: poetjonesfinancialservices@gmail.com
Děkuji vám všem za jsme tužkou v ruce Boží
Regard.
Pan Allen Smith.

—————